Wednesday, July 23, 2008

Syukur Dengan Apa Yang Ada

Aku masih lagi di opsi tatkala menulis di blog ni..Jam 7.30 mlm dh tp aku, ina n en. am still kt opis gi..jap gi nak lik umah dh..Ye ke nak lik umah terus??tak lah..gi mkn jap then baru lik la kot..suddenly kat opis ni cam ade org lak..kami musykil jap gi investigate tp nothing la..komputer my opismate yg terpasang tp takde org..erm..musykil gak tuh..then aku n my fren dh nak bersiap2 lik dah nih..

Td dpt msg from my fren yus..berbunyi cam ni
"Aku baru sampai tpm nk g gym..td masa aku nak masuk ke smpg gym tu aku nampak jas & ros tgh tahan bus nk lik umah..tetiba hati aku sayu..aku x byk mcm derg @ x mgkn sbahagia mcm derg tp aku dlm kete aku sdiri tp derg masih tahan bus mcm 10 thn yang dulu..alangkah btuahnya kt kn ja..apa yg derg ada kita x ada tp apa yg kita ada derg x ada..erm syukur alhamdulillah".

Ye la kdg2 aku ni cam tak bersyukur..bukan tak bersyukur tp selalu terlalai..nape aku tak ade ini nape aku tak ade itu, tp sebenarnya apa yg kita ada tak ade pd org len..n mungkin org len lak pandang kita cam ade segalanya..Ya Allah..ampunkan hambamu ini sekiranya terlalai mensyukuri nikmat yg ada...

No comments: